Ett idoget jobb

Klockan är 01.15 och jag ska snart gå och sova. Jag har varit duktig pojke och gjort hemprovet i datorkommunikation, jag har bara sista monsterfrågan kvar. Det tog ju faktiskt bara 4 timmar.


I mina lurar strömmar allt från Markus Krunegård, Lars Winnerbäck och Lasse Lindh till Crossfire, slipknot, coldplay, Kings of Leon och Mando Diao. Jag är onekligen en riktigt allätare, men det trivs jag med. Vissa dagar kräver viss musik, ett visst humör kräver viss musik. Nu sjunger våran älskade markus "om du är rädd, sluta med det". Och precis nu bestämmde jag mig för att våga nya saker. Ska bli mäkta intressant att se om jag kan ändra på mig.


Dagen har bestått av en presentation av skräckrock, massor med mattematik, en sväng till Norrköping och sedan datorkommunikation. Folk brukar ju säga att man lär sig något nytt varje dag. Det stämmer verkligen, idag har jag till exempel fått reda på att Mike har ett stort behov att prova Jackor. Även om han inte vill köpa någon. Sedan att min gamla läkare hängde sig förra veckan, på sin arbetsplats? Han hade tyskt ursprung så man fattade ju aldrig vad han sa men liksom, lite synd ändå, vem var han som person? levde han ensam? För mig var han bara en stackare som gav upp .. sjukt samhälle vi lever i. 

vad får folk att ta livet av sig så tvärt? Långvarig deppighet? En hemsk nyhet?  - Man kan ta sig igenom allt. Inte ge upp så lätt. 


Nu har det gått en kvart till och fortfarande har jag inte tagit mig till sängen, hur ska man kunna det när Lasse the one and only sjunger om gråkalla skuggor här omkring.. Man vill ha mer mer mer !


Jag ska inom en snart framtid åka till House of Pain igen, eller om det blir Lucky Seven den här gången och framföra min idé. Jag vill ju tatuera mig igen, stort den här gången. Över hela min högerarm faktiskt, möjligt att den går ner över ryggen en bit också.  Värt det. Undrar vad den kommer kosta, men pengar är ju inget problem ... ha. . ha .. ha .. 


The fray - How to save a life får sätta punkt på min kväll. 


Puss världen!


*<|:) 


Kommentarer
Postat av: Anton

Det du säger är så sant.. sviker människor runt omkring :/

Vad ska du ändra på? :D:D:D:D

2009-02-27 @ 11:40:28
Postat av: Dannew

Och vad ska du tatuera :DD?

2009-02-27 @ 13:19:27
Postat av: ÖGGEBÖGGE

Nämn Inka från Inkariket

2009-03-01 @ 21:02:58
Postat av: Denkzor

2009-03-01 @ 21:40:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0