Där jag gick sönder bit för bit

Den här lördagen var en konstig lördag. Jag vaknade utvilad och glad men avslutar den arg, tråkig och trött. Jag ska förklara.

Under cirka 1-2 veckors tid har en läkare ifrån Karolinska Institutet ringt mig på både hemtelefon och mobil. Jag visste vad det handlade om så jag undvek det en längre tid till att tillslut säga JA. De ville skicka mig ett häfte med frågor om hur det är "ATT MISTA EN BROR ELLER SYSTER I CANCER". Igår så kom det där "lilla" häftet med frågor. Så idag bestämmde jag mig för att börja svara på frågorna. 

Det går rätt bra, vissa frågor väcker jobbiga känslor och minnen men det är bara att ta sig igenom. Sen kommer helt skeva frågor som bara gjorde mig så arg. Jag citerar:

"110. Var du någon gång under Ditt syskons Sista månad i livet avundsjuk på honom eller henne?"

( ) Inte aktuellt, jag var för ung
( ) Nej
( ) Ja

Eller denna;

"117. Hur gick det för Dig o skolan, efter Ditt syskons död?"

( ) Inte aktuellt, jag gick inte i skolan
( ) Bra
( ) Dåligt, Varför? ___________________________________________________________


Vad fan tror dom själva? Dumma jävla idioter. Skrev det till dem också. Blev arg på riktigt. Så jag kastade iväg häftet tillslut och blev lite deppig. Dock gjorde det jävla häftet att jag tänkte lite också. Många av frågorna var vem jag pratat med och bearbetat sorg, ångest osv med. Jag kom fram till .. ingen? 


Min älskade storebror är den som försökt prata med mig men jag har inte öppnat mig. Då är det inte lätt ... Har pratat några enstaka gånger med vänner, bröt ihop totalt hos Elias en gång. Utöver det, så har jag inte pratat med någon? Är lite rädd för att det ska komma tillbaka senare i mitt liv. 


I alla fall ska jag försöka avsluta det där dumma häftet imorgon. Nu vill jag bara sitta här och lyssna på min musik och prata med roliga människor. Har bestämmt mig för att inte gå ut något på helaste helgen. Segt men skönt!


Ett rimm piggar alltid upp ;d



Puss?







Kommentarer
Postat av: Anton

starkt av dig att göra det endå dock, sjukt starkt :)

2009-03-07 @ 22:08:03
Postat av: robin

kul att de har någon respekt. rövansikten

2009-03-07 @ 22:09:33
Postat av: Dannew

Robin har't

2009-03-07 @ 22:34:23
Postat av: Alice

Fy fan vad jag blir arg på sånna där. Va fan ska man skicka ut sånna frågor för? Va okännsligt.. Vart är deras respekt??

Du vet att du kan prata med mig när som helst va?

Jag vet inte hur det känns, men jag kan lyssna och vara ett stöd.



<3

2009-03-08 @ 00:18:55
Postat av: Dennis

Jag finns och kommer alltid att finnas om du vill prata om det nån gång, det vet du :)

2009-04-03 @ 19:39:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0