Nu när jag svalt det kan du dra det hur långt du vill. Du vet jag vill bli din

Låt mig inleda dagens inlägg med konst i sitt finaste slag! Jag är tvingad att lägga upp dessa  .. är hotad och är faktiskt riktigt rädd. Alice med sin droghurt är inte att leka med .. 

"Varje intryck ger ett avtryck,
intrycket är det första en människa får,
avtrycket är något som består.
Ett dåligt intryck ger ett sämre avtryck.
Se till att tryck in ordentligt.
I ett högtryck är det lättare att ge ett bra intryck,
i ett lågtryck är folk nedtryckta och det är svårt att ge ett bra intryck.
Varje intryck ger en effekt,
vare sig det är en knapp,
en människa eller en pedal.
Så våga nu trycka, för att sprida lycka"

- Johan Tauberman

"Var är jag?
Jag vet inte om jag drömmer,
om jag existerar, om jag lever?
Varje andetag känns så äkta,
varje känsla, varje ord.
Jag vet inte om jag är någon annans fantasi.
Om jag när som helst kan sluta leva.
Det kanske är såhär livet är, en snabb fläkt av osäkerhet"

- Johan Tauberman


Dikterna som jag lämnade in i skolans dikt-tävling i höstas x). Hade ju lyrik på Svenskan så det passade ju perfekt. Är jag inte djup ;) haha.  ( Jag kom faktiskt på delad första plats med alla andra vinnare ;D ). Jag är ingen poet och skriv dem på 10 minuter .. klaga inte :) 


Imorgon fyller jag 19 vårar. Shit pommes fritt. Var tar mitt liv vägen? Bara för att öka på min panik lite mer så fick vi hämta studentmössor, champagneglass och lite annat smått och gott idag. Dock är det ju fel på studentmössorna ;) Så vi ska få en till ! Så jag har en mössa att festa sönder i och en mössa att se fin ut i. Tur i oturen !


Dagen var en bra dag. Jag fick en nonstop av Mikael och blev kliad på ryggen av Filip. Jag är som en hund jag :) Beröring och godis (även om det var choklad .. hmpf) gör mig glad ;D maha. 


Helgen eftersöks fortfarande något att göra på fredag kväll ;D hihi



Puss!











Kommentarer
Postat av: lisa

jag älskar den första dikten!!

grattis på födelsedagen!

2009-03-27 @ 12:33:58
URL: http://lsiaa.blogg.se/
Postat av: Alice

Dina dikter är jättebra! + grattis på födelsedagen!

2009-03-27 @ 18:16:31
Postat av: Bamsestoffe

GRATTTIS JOHAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-03-27 @ 18:40:42
Postat av: jejje

GRATTIS:D

2009-03-27 @ 20:01:28
Postat av: Anton

och johan, så fick du med texthäftet från nationella, nae vad bra! ;D haha svenskalärare <3

2009-03-28 @ 17:34:28
URL: http://ananaspajen.blogg.se/
Postat av: Anton

svensklärare* hmpf..

2009-03-28 @ 17:34:55
URL: http://ananaspajen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0